Combinat de prelucrare a produselor neferoase

COMBINATUL
1500
Angajati

Structurat in 4 entitati diferite

Masini si utilaje de generatii diferite

4 echipe de mentenanta
(120 de angajati)

Probleme Identificate

REDUNDANTA – repetarea acelorasi activitati complexe de mentenanta a generat cresterea costului de productie.
TIMPI “MORTI”– datorita lipsei de piese de schimb sau consumabile au crescut termenele de rezolvare a problemelor aparute la echipamente/utilaje, au aparut situatii unde era necesara justificarea orelor de lucru in care oamenii nu aveau activitate. Aceasta tactica a generat blocarea temporara a activitatii prin stagnarea masinilor.
DEPENDENTA DE OAMENI CHEIE – datorata faptului ca linia de productie contine utilaje de diverse generatii, cel putin la masinile mai vechi aparusera improvizatii realizate de angajatii din cadrul acestor echipe. Acest lucru a generat o dependenta a activitatii de productie de oamenii cheie specializati pe mentenanta. Din acest motiv, era aproape imposibila acordarea unor salarii pe baza de criterii de performanta.

SOLUTIA APLICATA

Cea mai buna rezolvare a acestei situatii a aparut sub forma externalizarii serviciilor de mentenanta prin infiintarea unei firme care sa ofere servicii de mentenanta si intretinere utilaje atat combinatului cat si altor potentiali clienti. In paralel, acesta fiind un proces de durata, a fost angajat si instruit un personal de backup in echipele de mentenanta, creandu-se si proceduri clare de lucru dupa care acestia sa isi desfasoare activitatea.
Una dintre cele mai mari provocari a constat insa in mentinerea personalului specializat in cadrul echipelor de mentenanta din firma noua infiintata. S-a ales cu grija echipa care urma sa se ocupe de proiect si s-a stabilit o strategie eficienta de comunicare cu repezentantii acesteia. In plus, s-au stabiit criterii de performanta pentru personalul din echipele de menentanta, ei urmand si diverse cursuri de specializare astfel incat noua societate sa poata oferi servicii de calitate ca urmare a solicitarilor venite din partea clientilor potentiali.
BENEFICII
  • Reducerea costului de productie

  • Eficientizarea activitatii

  • Garantarea prin Service Level Agreement a serviciilor oferite

  • Posibilitatea de a genera un profit suplimentar prin identificarea de noi clienti pentru firma de intretinere